2020年9月11日 星期五

IB 提取歐元,原來唔使手續費。

如果資產主要是港元,在外地生活要用歐元嘅話,我以前只知道最平有以下兩個方法:

  • 用渣打的提款咭(不是信用卡),直接在當地嘅ATM提款。(點解要用渣打銀行💁,因為佢冇海外提款嘅手續費。以我所知中銀同匯豐銀行都有海外提款嘅手續費,當然其他銀行我就無Check過)
  • 用銀聯信用卡消費。但係銀聯信用卡喺歐洲都唔係好多地方可以用到。而用Visa或者Master嘅話都會收取1%左右嘅手續費。
可能你會話1%唔係好多,或者用提款咭海外提款手續費都是係$15港紙左右。但係小數怕長計,以提款咭在當地嘅ATM提款為例,有啲地方會限制每次提取現金的額量。例如以我居住的地方為例,每次只可提取大約HKD2500,但如果我想提取HKD10,000,即係我要分四次提取,海外提款手續費就變咗HKD60啦(HKD15 X4)。假設一個月,你要用大約HKD10,000生活🧐,咁每個月就要比HKD60手續費,咁一年就大約HKD720了。但係我只係假設你嘅生活用大約HKD10,000,如果你要買車或者比較大額嘅嘢,咁你提取嘅次數就會更多啦🙈。之前有提過如果信用卡大額消費,嗰1%嘅海外手續費都幾襟計㗎。還有,無論是Visa、Master或銀聯的匯率,都比IB 差!😩😩

由於我嘅投資資產主要係港元和美元計,所以我一直都搵緊方法,點樣可以將港元/ 美元轉做歐元喺我居住的地方消費最化算啦?🧐🧐

我有問過當地居住嘅朋友,佢哋好多都係直接喺香港銀行,先用港元轉歐元,再直接匯款歐元到歐洲當地銀行。但咁樣會蝕咗好多,首先就係香港銀行用港元轉歐元嘅匯率差價,另外就係匯款嘅手續費。而且我只係想每個月匯款大約價值一萬蚊港元轉去歐洲的銀行,維持我的生活,所以如果我每個月都匯款嘅話,咁一年匯款嘅手續費就會變得好多好多啦!😏

由於IB嘅匯率應該係最好 (以我這些平民能夠開的戶口為例😅);所以我先將IB裏面嘅港元或者美元轉做歐元,之後由IB匯款到歐洲嘅銀行。近日申請個Revolut虛擬銀行戶口,呢個係英國註冊嘅虛擬銀行。開戶過程全免,只需3分鐘就搞掂,真係非常快捷👍👍(有人話用BNO 都可以申請,我唔肯定,請自行Google)

以下係我由IB匯款5000歐元到Revolut嘅戶口;初頭我都以為會有中間銀會收匯款嘅手續費之類 (因為之前我試過有IB匯款美元到香港的中銀戶口,總共大約收咗我USD28😩),點知一蚊都冇收到,而且第二日就可以收到匯款了!(如果我喺歐洲時間早上11點之前匯款,可能當日都已經收到了。)



總結:我沒有同IB或者Revolut賣廣告,不過我發現用IB除咗投資方便有用之外,喺生活上嘅財務處理原來都有好大用處。而Revolut,就方便快捷,又可以申請虛擬信用卡,仲可以買賣虛擬貨幣😳,又唔使每月比手續費。因為歐洲好多銀行,無論你係用ATM攞錢、過錢比人哋、支付或者擺喺度乜都唔用,佢哋每個月都會收取手續費。習慣香港嘅免費銀行服務,真係好難理解嘅。

另外,關於IB匯入匯出到不同銀行而產生的費用,我有以下經驗供大家參考,不過唔同銀行的收費條款會隨時更新,好似HSBC近期取消多種收費,IB又好似轉左其他代理銀行之類⋯⋯


匯入IB:

港元: HSBC (一般戶口) 免費; 中銀香港(一般戶口)收HKD 50
美元:中銀香港(一般戶口)收USD21

從IB匯出:

港元: HSBC(一般戶口) 免費
美元:中銀香港(一般戶口)收USD28 (其實中銀香港只收USD8; 另外USD20 是由中間銀收的)
歐元:Revolut 免費 (可能同「單一歐元支付區SEPA」有關,所以我諗用其他的歐洲銀行都可能免費,唔肯定





2 則留言: